Bodyweight

Harjoittelua omalla kehonpainolla

BWT-tunneilla (Bodyweight training), harjoittelu tapahtuu nimensä mukaisesti omalla kehonpainolla. Tunnin pääpainopisteet on jaettu voima- sekä taitoharjoitteluun.

Renkaat, räkki sekä lattia

Vetosalin BWT-tunnit on jaettu kolmeen aihealueeseen jotka ovat: Renkaat, Räkki sekä Lattia. Tunti koostuu lämmittelystä, liikkuvuusharjoittelusta, keskivartaloharjoitteista sekä asentoharjoitteista.

Räkki ja rengastunneilla harjoiteltavat liikkeet ovat mm; kippi, leuanveto, muscle up, dippipunnerrus. Lattiatunneilla keskitymme pääosin käsilläseisontaan, käsilläkävelyyn sekä käsilläseisontapunnerruksiin.

Haastaa koko vartalon ja mielen!

BWT-harjoittelu on erittäin hyvä harjoittelumuoto itsessään, haastaen koko vartalon (ja mielen) aina isoista lihaksista pienempiin tukilihaksiin. Harjoittelun intensiteetti on usein pienempi kuin Crosstraining-tunneilla, sillä keskittyminen tekniikkaan sekä toistojen laatuun korostuu näissä treeneissä, varsinkin vaativimpien liikkeiden osalta.

Vaikkakin BWT-harjoittelu on jaksotettu aina aihekokonaisuuksiin, voit osallistua tunneille milloin vain ja valita juuri sinulle sopivat tunnit työstääksesi heikkouksia/parantamaan tekniikkaa.